Układ ESP - jakie macie doświadczenia

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Garret
    L&K
    S_OCP Member
    • 2006
    • 1196
    • Octavia II combi (1Z5)
    • CDAA 1.8 TSI 160 KM

    #26
    Ja myślę, że z ESP będzie tak jak z ABS, też na początku słychać było sporo opini, że kierownik umie lepiej;-)
    Prawda jest taka, iż niewielu z nas ma na tyle wysokie umiejętności by w zmiennych warunkach drogowych równać sie z ESP w wyprowadzaniu z poślizgów;-)
    ESP ma możliwość różnicowania siły hamowania kół jednej osi z osobna w oparciu o szereg informacji z czujników ABS, prędkości kątowej, przyspieszenia kątowego etc. My nie mamy takiej możliwości :roll: Ile razy wykręciliśmy bączka bo spóźniliśmy się z reakcją lub kontra była za głeboka? :lol:
    Zgadzam się Masmo że ESP zmniejsza fun, tylko pytanie, czy zawsze fun z jazdy jest najważniejszy? Nie cały czas przecież jeździmy ostro, dynamicznie, rozkoszując się kontrolowanymi poslizgami;-) Jeszcze OK jak nap. jezdnia jest jednolicie pokryta białym sniegiem, bandy etc. - czysta radość :twisted: Ale niekiedy jedziemy czarna, mokrą drogą, która miejscami może zdradliwie przymarzać :roll: Pewnie, ze ESP praw fizyki nie zmieni, ale IMO wydatnie zwiększa bezpieczeństwo codziennej jazdy (choć oczywiscie nie zastąpi rozumu :roll: )
    A, że w większości przypadków można ESP wyłączyć to i frajdy się nie traci;-)
    Garret

    -----------
    Była OI 1.9TDI AXR 144KM/306,9Nm by Ali... jest 1.8 TSI Scout, 217KM/348Nm by Ali :-)

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratorr
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      #27
      Masmo, Moge dodac taka rzecz, ze caly ten ASR z EDS-em w OI dziala do bani, w OII dziala to zupelnie inaczej i najwazniejsze nie ma tego glupiego walenia pod podloga :x jak auto zaczyna sie slizgac
      Spritmonitor.de

      Komentarz

      • yoschua
        Rider
        • 2006
        • 339

        #28
        Zamieszczone przez Jabar1975
        nie ma mowy o wchodzeniu w zakret z noga na hamulcu
        Niestety właśnie, standardowo jest blokowany gaz w chwile po wciśnięciu hamulca, ale podobno można przerobić sterownik silnika coby to ignorował.

        Zamieszczone przez Jabar1975
        ani o "wyciaganiu sie z zakretu" moca na czterech kolach bo i haldex do tego nie jest stworzony.
        ech, pewnie go niedługo zakatuje, ale fajnie się wyciąga z zakrętu, dla przypomnienia ja mam benzyne

        Zamieszczone przez Masmo
        ESP jest stowrzony do kontroli poślizgu tylnych kół
        ESP kontroluje wszelkie poślizgi które się dzieją przy prędkości powyżej 20 lub 30 km/h. (a przynajmniej prze starczie poniżej tej prędkości nie działa), i niema dla ESP znaczenia czy to tył wyjeżdza czy przód. On wie jak masz skręconą kierownicę, jak szybko nią kręcisz, jakie jest przeciążenie samochodu i w którym kierunku, no i oczywiście zna prędkość każdego koło. Z tym informacjami potrafi wywnioskować gdzie chcesz jechać - położenie kierownicy - a gdzie jedzie samochód i co trzeba skorygować i jak silnie.

        ESP nie ogranicza nawet dynamicznego startu na asfalcie !!! niema znaczenia on czy off na prostej i asfalcie.
        ESP na śniegu, lodzie lub innej śliskiej nawierzchni przy starcie zachowa się jak ASR - obniży moc silnika, bo hamowanie 4 kołami będzie bezsensu.

        [ Dodano: Pon 16 Paź, 06 17:46 ]
        Zamieszczone przez Garret
        Zgadzam się Masmo że ESP zmniejsza fun
        Zawsze masz magiczny przycisk OFF
        Octavia Combi 4x4 1,8T ARX 2001
        HPI Baja 5B SS - nowa zabawka

        Komentarz

        • Maicroft
          Moderator
          S_OCP MemberModeratorr
          • 2004
          • 25757
          • Audi

          #29
          Zamieszczone przez yoschua
          Jabar1975 napisał/a:
          nie ma mowy o wchodzeniu w zakret z noga na hamulcu

          Niestety właśnie, standardowo jest blokowany gaz w chwile po wciśnięciu hamulca, ale podobno można przerobić sterownik silnika coby to ignorował.
          A jak wtedy zadziala tempomat, naciskamy hamulec a on dalej pelny gaz :?:
          Spritmonitor.de

          Komentarz

          • Masmo
            L&K
            • 2005
            • 1145

            #30
            Zamieszczone przez Jabar1975
            Zamieszczone przez Masmo
            Raz jechałem autem z ESP (O2 testową) i żeby tym ruszyć dyanmicznie ESP trzeba było wyłączyć.
            ja nie pisalem o ruszaniu z piskiem opona a o dynamicznym napedzaniu auta - jesli dla ciebie to jest to samo to mamy rozny obraz - dynamiki w jezdzie. A dlatego ze wlasnie w taki sposob sa uzytkowane pojazdy testowe to ich nie kupuje
            O co tyle hałasu? Że auto zmieli asfalt? Ruszenie dynamiczne polega na jak najszybszym przyspieszeniu ze startu zatrzymanego i trudno w aucie które ma ze 140 KM lub więcej nie zerwać przyczepności ruszjąc dynamicznie ma mokrym lub śliskim lub grząskim. Nie mówie że tak ruszam z każdych świateł ale czasem trzeba gdzieś się wcisnąć. Bez wyłaczenia ASR-a ciężko np wyjechać np z grząskiego piachu. Silnik jest raz po raz duszony ...
            Jeśli autu miałoby zaszkodzić rusznie z piskiem to ja nie chce takiego auta kupować.

            [ Dodano: Pon 16 Paź, 06 20:14 ]
            Zamieszczone przez Maicroft
            Masmo, Moge dodac taka rzecz, ze caly ten ASR z EDS-em w OI dziala do bani, w OII dziala to zupelnie inaczej i najwazniejsze nie ma tego glupiego walenia pod podloga :x jak auto zaczyna sie slizgac
            No może macie racje. Jestem trochę jak ten niewierny Tomasz. Ale to przez złe doswiadczenia z ASR/EBD z O1, ale podobno pierwsze ABS-u to też było nieporuzumienie. A teraz ABS-y są już dopracowane i działają dobrze.
            Chętnie bym się pościgał z kimś kto ma autko z ESP w zimie :diabelski_usmiech

            [ Dodano: Pon 16 Paź, 06 20:22 ]
            Zamieszczone przez borut
            Zamieszczone przez Masmo
            Raz w zimie na A4 waląć lewym nieodśnieżanym pasem w czasie śnieżycy wymijałem wszystkich robiąć od bramki do bramki 23 minuty.
            Jestem pod wielkim wrażeniem.....tylko tym negatywnym.
            Wszystko było w 100 % pod kontrolą. A poza tym tam jest szeroki pas rozdziału więc zawsze można by tam uciec. :szeroki_usmiech Zresztą dobre zimówki na śniegu trzymają całkiem dobrze....
            Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

            Komentarz

            • Maicroft
              Moderator
              S_OCP MemberModeratorr
              • 2004
              • 25757
              • Audi

              #31
              Zamieszczone przez Masmo
              No może macie racje. Jestem trochę jak ten niewierny Tomasz. Ale to przez złe doswiadczenia z ASR/EBD z O1, ale podobno pierwsze ABS-u to też było nieporuzumienie. A teraz ABS-y są już dopracowane i działają dobrze.
              Chętnie bym się pościgał z kimś kto ma autko z ESP w zimie :diabelski_usmiech
              Pierwszy ABS to Opel dal Daewoo i wsadzili to np do Nexii(tym mam okazje jezdzic, Oplami z ABS-em z tamtych lat nie jezdzilem) i tam zaden pedal hamulca nie pulsuje, poprostu kola kreca sie jak z ABS-em, a pedal hamulca jak stal tak stoi
              Spritmonitor.de

              Komentarz

              • Masmo
                L&K
                • 2005
                • 1145

                #32
                Zamieszczone przez yoschua
                ESP nie ogranicza nawet dynamicznego startu na asfalcie !!! niema znaczenia on czy off na prostej i asfalcie.
                ESP na śniegu, lodzie lub innej śliskiej nawierzchni przy starcie zachowa się jak ASR - obniży moc silnika, bo hamowanie 4 kołami będzie bezsensu.
                Jak masz napęd na 4 koła to jest inna bajka. Jeździłem prymitywną Pandą 4x4 i tam też nie było problemów z ruszaniem nawet na lodzie. (gorzej z zatrzymaniem :szeroki_usmiech ) Przy FWD podejrzewam że jednak ogranicza.

                [ Dodano: Pon 16 Paź, 06 22:31 ]
                Zamieszczone przez yoschua
                .....ESP kontroluje wszelkie poślizgi które się dzieją przy prędkości powyżej 20 lub 30 km/h. (a przynajmniej prze starczie poniżej tej prędkości nie działa), i niema dla ESP znaczenia czy to tył wyjeżdza czy przód. On wie jak masz skręconą kierownicę, jak szybko nią kręcisz, jakie jest przeciążenie samochodu i w którym kierunku, no i oczywiście zna prędkość każdego koło. Z tym informacjami potrafi wywnioskować gdzie chcesz jechać - położenie kierownicy - a gdzie jedzie samochód i co trzeba skorygować i jak silnie.
                Ale zgodzicie się że niestety (albo na szczęście) ESP nie kręci kierownicą. Więc powiedzcie mi co ten wasz wszystkowiedzący system zacznie robić w typowej dla mnie sytacji zimowej: jedziecie dość szybko po ośniezonej drodze auto zaczyna myszkować ja zaczynam (w aucie bez ESP) lekko kontrować kierownicą i jadę cały czas prowadząc auto w lekich uślizgach kontrolując to kierownicą. ESP podejrzewam, że też zacznie ingerować. Uda mi się z nim dogadać?? Czy będziemy sobie wzajmnie przeszkadzać i skończymy w rowie??? A w sytacji zarzucenia na łuku ja dam odruchowo kontrę i dodam gazu. ESP przyhamuje tyłnym kołem. I znajdzemy się w torze drogi czy w rowie???? Chętnie bym popróbował. Jest ktoś chętny żeby mi oddać samochód do testów :?: :szeroki_usmiech
                Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                Komentarz

                • Jabar1975
                  RS
                  • 2006
                  • 3331

                  #33
                  Zamieszczone przez Masmo
                  Czy będziemy sobie wzajmnie przeszkadzać i skończymy w rowie???
                  musisz troche pojezdzic z tym systemem i sam sobie wyrobisz zdanie, poniewaz jest to rzecz ktora ma pomoc zarowno "blondynce" o super niskiej zdolnosci do wybronienia sie z poslizgu jak i troche lepiej ogarniajacej osobie - jej dzialanie jest bardzo subtelne i nie powoduje sytuacji w ktorej nie wiesz co dzieje sie z samochodem, wszelkie korekty sa delikatne i dziwnym trafem auto jedzie dokladnie tam gdzie chcielismy. Oczywiscie jazda na gazie ( ) i z ostrymi kontrami moze go oglupic, ale mimo wielu prob nie udalo mi sie wpasc do rowu
                  Uzywajac systemu tego swiadomie mozna sobie doskonale pomagac np. przy jezdzie po osniezonych gorskich serpentynach - poza warunkami rajdowymi nie wierze aby ktokolwiek mial tyle sily i determinacji aby w serii kilkudziesieciu nastepujacych po sobie zakretach pomagal sobie hamulcem recznym - a ESP zrobi to za ciebie i to bardzo skutecznie - bez obaw o przeholowanie. Na ostatnich nartach we Wloszech kolega w Passacie z ASR nie byl w stanie dotrzymac kroku za mna (mimo ze zimowki mialy rozmiar 225) - a jezdzi dobrze.
                  Co do twojego pytania o to jak zachowa sie ESP w momencie kiedy ty juz u siebie dajesz kontre to odpowiedz jest nastepujaca: w wiekszosci tych wypadkow nawet nie odczujesz tego myszkowania - tylko mignie ci kontrolka na desce - a auto bedzie jechalo tak jak dotychczas - bo o to w nim chodzi. Zawsze mozna sprowokowac taka sytuacje na drodze ze nawet nasz Aniol Stroz nie da rady nas wyciagnac
                  ponadto bardzo rzadko zdarza sie aby system ten hamowal tylko jedno (na dodatek tylne) kolo z reguly przyhamowywuje tez jedno z napedzanych aby zoptymalizowac przeniesienie napedu.
                  nasza droga: www.wpzs.pl

                  Komentarz

                  • Masmo
                    L&K
                    • 2005
                    • 1145

                    #34
                    Zamieszczone przez Jabar1975
                    Zamieszczone przez Masmo
                    Czy będziemy sobie wzajmnie przeszkadzać i skończymy w rowie???
                    musisz troche pojezdzic z tym systemem i sam sobie wyrobisz zdanie, poniewaz jest to rzecz ktora ma pomoc zarowno "blondynce" o super niskiej zdolnosci do wybronienia sie z poslizgu jak i troche lepiej ogarniajacej osobie - jej dzialanie jest bardzo subtelne i nie powoduje sytuacji w ktorej nie wiesz co dzieje sie z samochodem, ......
                    Muszę przyznać że mnie zaintrygowałeś. Pewnie nie powinienem się wypowadać negatywnie o ESP skoro nigdy nie małem okazjii go wypróbować. Trochę mnie tylko zastanawia, że w testach Motrowizji i Top Geara testerzy wyłączają ESP :roll: Szkoda tylko że kupując auto np 4x4 lub z ESP nie możemy wypróbować działania tych systemów w środowiskach do których je stworzono czyli na śliskm. Gdański dealer Skody nie był w stanie załatwić nawet jazdy próbnej 4x4 po ulicy nie wspominając o przejażdzce po jakimś torze testowym.
                    Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                    Komentarz

                    • yoschua
                      Rider
                      • 2006
                      • 339

                      #35
                      Zamieszczone przez Maicroft
                      A jak wtedy zadziala tempomat, naciskamy hamulec a on dalej pelny gaz
                      A wiesz tego nie testowałem jeszcze, ale często dla zabawy ustalam tempomatem pewna prędkość i jeżdze po zakrętach, w momencie gdy ETC chce to go przychamowuje a potem znowu pełny gaz.
                      Napewno ręczny nie wyłacza tempomatu, można sobie powalczyć z silnikiem.
                      Octavia Combi 4x4 1,8T ARX 2001
                      HPI Baja 5B SS - nowa zabawka

                      Komentarz

                      • Masmo
                        L&K
                        • 2005
                        • 1145

                        #36
                        Zamieszczone przez yoschua
                        ...Napewno ręczny nie wyłacza tempomatu, można sobie powalczyć z silnikiem.....
                        :shock: :shock:
                        Taki głupi?? A jak to jest z tym haldexem? Gdzieś czytałem że haldex odłącza tył gdy zaciągniemy ręczny. Możliwy jest w 4x4 mój ulubiony zimowy manewr zarzucenia ręcznym??? Bo w Pandzie 4x4 niestety nie mogłem się bawić ręcznym w zimie bo działał na 4 koła. Jedyne co można było to dać pełną rurę i wtedy ręczny, ale sprzęgiełko wiskotyczne chyba mnie za takie numery bardzo nie lubiło :szeroki_usmiech
                        Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                        Komentarz

                        • yoschua
                          Rider
                          • 2006
                          • 339

                          #37
                          Zamieszczone przez Masmo
                          Uda mi się z nim dogadać?? Czy będziemy sobie wzajmnie przeszkadzać i skończymy w rowie???
                          No system jak jest właczony jest nadrzędny nad Tobą. On jak będzie miał ku temu przesłąnki zacznie przyhamowywać i/lub odcinać moc silnika.
                          I akurat ten opisany tutaj przypadek bardzo czesto dla 'zabawy' i urozmaicenia służbowych podróży sobie robie i (znowu należy pamiętaź że mam 4x4) auto nawet wpuszczane w głębokie 'myszki' jest automatycznie wyprowadzane. A i przy ruchcach nawet niewielkich kierownicą na boki od razu włącza się ESP.

                          Zamieszczone przez Masmo
                          że w testach Motrowizji i Top Geara testerzy wyłączają ESP
                          To są profesjonaliści i jak każdy profesjonalista wyłącza wszystko co się da. Ci ludzie jeźdzą z właczonym ABC


                          Jak to jest tutaj wałkowane - większość tych systemów jest robione dla blondynek, ja mimo że w samochodzie za takową się nie uważam, często z tego korzystam - poprostu zmęczenie robi swoje i jest łatwiej uniknąć wypadku.

                          [ Dodano: Wto 17 Paź, 06 08:51 ]
                          Zamieszczone przez Masmo
                          A jak to jest z tym haldexem?
                          Haldex przy zaciąganiu ręcznego się automatycznie rozłącza - niezależnie czy jest połaczony czy nie - innymi słowy jeździsz jakbyś miał FWD, ręczny, poślizg. Oczywiście ESP wyłaczone, bo inaczej to z tego poślizgu wyjdzie posliżdzek
                          Octavia Combi 4x4 1,8T ARX 2001
                          HPI Baja 5B SS - nowa zabawka

                          Komentarz

                          • Masmo
                            L&K
                            • 2005
                            • 1145

                            #38
                            Zamieszczone przez yoschua
                            Zamieszczone przez Masmo
                            Uda mi się z nim dogadać?? Czy będziemy sobie wzajmnie przeszkadzać i skończymy w rowie???
                            No system jak jest właczony jest nadrzędny nad Tobą. On jak będzie miał ku temu przesłąnki zacznie przyhamowywać i/lub odcinać moc silnika.
                            To go chyba nie lubię. Ja mu w rurę a on mi hamulcami po oczach i jeszcze gazu mi nie pozwala dać. :twisted:

                            [ Dodano: Wto 17 Paź, 06 09:00 ]
                            Zamieszczone przez yoschua
                            Haldex przy zaciąganiu ręcznego się automatycznie rozłącza - niezależnie czy jest połaczony czy nie - innymi słowy jeździsz jakbyś miał FWD, ręczny, poślizg. Oczywiście ESP wyłaczone, bo inaczej to z tego poślizgu wyjdzie posliżdzek
                            A to miło :szeroki_usmiech . A ESP chyba nie dla mnie.
                            Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                            Komentarz

                            • aldam
                              L&K
                              • 2006
                              • 1036

                              #39
                              Zamieszczone przez Masmo
                              ESP chyba nie dla mnie.
                              Miałem możliwość jazdy z ESP Mercedesem s. Pora roku późny listopad pełno liści na drodze i mokro. Rozpędziłem się solidnie i przed ostrym zakrętem po hamulcach a samchód na tych liściach jechał jak po lodzie. Zakręt co raz bliżej. Dodam, że na suchym asfalcie nie wchodziłem w niego szybciej niż 50, a wtedy miałem około 90 i warunki były bardzooo kiepskie. Wszedłem w zakręt, dodałem gaz aby autko wyciągnąć a tu piękne działanie elektroniki, czułem jak przychamowuje lekko tylne koło. Powiem tak, że zrobiłem ten zakręt tak jakbym jechał około 40. Gdyby nie ESP klepanko autka byłoby na bank.
                              Jeżeli ktoś tylko raz miał możliwość przekonać się o dobrodziejstwach ESP napewno będzie chciał go mieć w swoim autku.
                              Niestety szukając dla siebie Octy nie znalazłem żadnej z ESP :cry:
                              Audi A4 1.8TFSI

                              Komentarz

                              • Maicroft
                                Moderator
                                S_OCP MemberModeratorr
                                • 2004
                                • 25757
                                • Audi

                                #40
                                Kazdy ten ASR ESP EDS itd MUSI byc odlaczalny jesli zima zakladamy lancuchy, bo wlasnie wtedy to ten system jedynie moze nas zakopac do reszty, a nie umozliwic wyjazd lub poprostu przejazd droga
                                Spritmonitor.de

                                Komentarz

                                • yoschua
                                  Rider
                                  • 2006
                                  • 339

                                  #41
                                  Zamieszczone przez Masmo
                                  To go chyba nie lubię. Ja mu w rurę a on mi hamulcami po oczach i jeszcze gazu mi nie pozwala dać.
                                  To nie jest aż tak jak myślisz. Tak naprawde pojeździj autem z ESP. A w szczególności z samochodem 4x4 czysta przyjemność, a poszaleć można, a zobaczysz jak ten system działa. Tylko tak jak tutaj piszą nie baw się tym systemem co tutaj niektórzy piszą z O1 co auto bardziej dęba staje niż jedzie gdzie ma jechać. Ten u mnie w O1 Combi 4x4 działa naprawde fajnie.
                                  Octavia Combi 4x4 1,8T ARX 2001
                                  HPI Baja 5B SS - nowa zabawka

                                  Komentarz

                                  • Masmo
                                    L&K
                                    • 2005
                                    • 1145

                                    #42
                                    Zamieszczone przez yoschua
                                    ..... A w szczególności z samochodem 4x4 czysta przyjemność,......
                                    Następny wózek musi być 4x4. Zresztą nabyłem właśnie starą Vitarkę do zabawy w off-road. A następne auto do śmigania w trasy i do pracy kombinuje w stronę Audi...
                                    Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                                    Komentarz


                                    • #43
                                      Zamieszczone przez Masmo
                                      A następne auto do śmigania w trasy i do pracy kombinuje w stronę Audi...
                                      ..... quattro to naprawdę extra sprawa. Tym bardziej, że Torsen jest lepszy od Haldexa.

                                      Komentarz

                                      • Jabar1975
                                        RS
                                        • 2006
                                        • 3331

                                        #44
                                        Zamieszczone przez Masmo
                                        Zresztą nabyłem właśnie starą Vitarkę do zabawy w off-road.
                                        a ja jestem szczesliwym wspoluzytkownikiem Samuraia sprzed ladnych paru lat - na zwirowniach bata nie ma
                                        Kolejne moje auto na pewno nie bedzie mialo ESP ale w O2 przejechalem z tym systemem 60kkm z czego ponad polowe ostatniej zimy i naprawde fajnie dziala - a mam porownanie bo teraz ujezdzam o1 z ASRem
                                        nasza droga: www.wpzs.pl

                                        Komentarz

                                        • chester121
                                          L&K
                                          • 2005
                                          • 1053

                                          #45
                                          Zamieszczone przez Jabar1975
                                          Uzywajac systemu tego swiadomie mozna sobie doskonale pomagac np. przy jezdzie po osniezonych gorskich serpentynach - poza warunkami rajdowymi nie wierze aby ktokolwiek mial tyle sily i determinacji aby w serii kilkudziesieciu nastepujacych po sobie zakretach pomagal sobie hamulcem recznym - a ESP zrobi to za ciebie i to bardzo skutecznie - bez obaw o przeholowanie. Na ostatnich nartach we Wloszech kolega w Passacie z ASR nie byl w stanie dotrzymac kroku za mna (mimo ze zimowki mialy rozmiar 225) - a jezdzi dobrze.
                                          jego zimowki mialy taki rozmiar????
                                          bo jesli tak to ja ubieram do swojego audi 185 i ten passatt nawet gdyby mial esp
                                          nie masz szans na dogonienie mnie, bo taka jest fizyka, na sniegu im chudszy kapec tym lepiej bo nie bedzie duzej powierzchni stykowej co za tym idzie nie bedzie mial ugniatanego sniegu pod soba tylko bedzie wbijal sie (popatrz na WRC fakt ze maja tam dodatkowo kolce ale rozmiar to maja jak w rowerach!)

                                          wiec to nie ESP pozwolilo ci oddalic sie od paska (choc napewno w jakims stopniu tez pomoglo)
                                          tylko glownie opony!!!!

                                          Komentarz


                                          • #46
                                            bo taka jest fizyka, na sniegu im chudszy kapec tym lepiej bo nie bedzie duzej powierzchni stykowej co za tym idzie nie bedzie mial ugniatanego sniegu pod soba tylko bedzie wbijal sie
                                            Uuuu.... to dlaczego samochody terenowe jadące po śniegu na bierunach mają wielkie opony a czem jeszcze z nich obnizają ciśnienie jadąc na prawie "kapciu" ?
                                            Nie lepiej koła od roweru zamontować ?

                                            Komentarz

                                            • Jabar1975
                                              RS
                                              • 2006
                                              • 3331

                                              #47
                                              Zamieszczone przez chester121
                                              jego zimowki mialy taki rozmiar????
                                              moje, on mial 195
                                              ale dziekuje za wyjasnienie zasady dzialania szerokich opon na sniegu :diabelski_usmiech
                                              nasza droga: www.wpzs.pl

                                              Komentarz

                                              • chester121
                                                L&K
                                                • 2005
                                                • 1053

                                                #48
                                                bezduszny, jezu czlowieku, zlituj sie
                                                skoro nie wiesz o czym mowisz to nie mow wogole!!!
                                                czemu terenowki maja wielke kola hmmm moze dlatego ze waza wiecej, albo nie potrzebuja duzej predkosci, zastanow sie troche

                                                samochody osobowe w zimie powinny miec chudsze opony o jeden lub dwa rozmiary
                                                i tak ma byc!!

                                                PS. Jabar1975 skoro ty miales szersze oponki to zwracam honor systemowi ESP
                                                :diabelski_usmiech

                                                Komentarz


                                                • #49
                                                  Jak chcesz to zakładaj do O1 nawet 155 czy 145... to Twój biznes. Tłumasz to i uzasadniaj sobie jak tylko chcesz...

                                                  To, że Jabar pojechał szybciej na wprost to zasługa dobrych i szerokich opon które nie wchodziły w śnieg a zmnieszały siłę nacisku. Miały zwiekszoną powierzchnie "zaczepiania" sie o śnieg. To nie jest zasługa ESP. ESP to system stabilizacji toru jazdy...

                                                  "...Na podstawie informacji uzyskiwanych z czujników system ESP porównuje rzeczywisty tor jazdy z torem jazdy zadanym przez kierowcę. Jeśli oba tory nie pokrywają się, pojazd wykazuje pod- lub nadsterowność. W takim przypadku system ESP najpierw obniża moc silnika, a jeżeli to nie wystarczy, dodatkowo wyhamowuje jedno lub więcej kół. Pozwala to na utrzymanie zadanego przez kierowcę toru jazdy.... "

                                                  Ja zakładałem zawsze takie same jak letnie, bo więcej poruszam się drogami 1 kolejności odśnieżania.... i chyba tylko tym razem założe o oczko mniej z uwagi na to inż mam letnie 18" a na zimę mam felgi 17".

                                                  Komentarz

                                                  • chester121
                                                    L&K
                                                    • 2005
                                                    • 1053

                                                    #50
                                                    ja nie musze sobie tego tlumaczyc bo takie rzecze poznaje sie w szkole, jesli znasz choc podstawy fizyki bedziesz wiedzial dlaczego na sniegu chuda opona jest lepsza od grubej

                                                    przeczytaj ksiazke fizyka dla klasy podstawowej albo sredniej (tam jest pare wzmianek o tarciu o oporach toczenia, o predkosci obrotowej, o przyspieszeniu katowym itp itp

                                                    i nie pisz ze szerokie kola sa lepsze bo wprowadzasz ludzi w blad a na forum tego sie nie robi (skoro ty tak robisz to niech tak zostanie ale nie udowadniaj, ze to jest lepsze bo ja tak robie)

                                                    tez wogole super pomysl najlepszy zestaw na zime 17" alusy, rozmiar opony 225/45/R17

                                                    no poprostu cud miod i orzeszki, ale to zostawie bez komentarza bo wiekszosc osob zrozumie o co chodzi :diabelski_usmiech

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...